Hogyan szivárgott be egy házilag kidolgozott feleletválasztós kérdőív életünk csaknem minden területére? A Myers–Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon. A személyiségtípusok nyelve – amelynek szókincsében olyan kifejezéseket találunk, mint extraverzió és introverzió, érzékelés és intuíció, gondolkodás és érzés, megítélés és észlelés – egyaránt adott ihletet tévéműsorokhoz, internetes párkereső oldalakhoz és kvízekhez. Ám a pszichometrikus tesztelés 2 milliárd dolláros üzletágának szakemberei mindmáig nem tudták megfelelően hitelesíteni az eredményeit – vagy megmagyarázni a sikerét. A teszt gondolata az 1920-as években fogant meg anya és lánya fejében: Katharine Briggs és Isabel Briggs Myers, a két elkötelezett háziasszony, regényíró és amatőr pszichoanalitikus azzal a célzattal dolgozták ki, hogy Carl Gustav Jung evangéliumát terjesszék vele a tömegeknek. A Személyiségbrókerek eredeti beszámolókból és korábban ki nem adott dokumentumokból merítve kritikus vizsgálat alá veszi a kulturális jelképpé magasztosult személyiségindikátort. Közben pedig nem egyebet firtat, mint az én fogalmát – bemutatva törekvéseinket, hogy megragadjuk, kategorizáljuk és számszerűsítsük személyiségünket. E meghökkentő és érdekfeszítő könyv ugyanazt az időtlen kérdést boncolgatja, amelyre lényegében maga a típusindikátor is irányul: Mi tesz minket önmagunkká?
Személyiségbrókerek - A Myers Briggs-típusindikátor története és a személyiségtesztelés születése
Leírás
-
KiadóHVG Könyvek
-
Oldalszám324
-
Megjelenés2019
-
ISBN szám9789633048238
Kategória legnépszerűbb könyvei
ÖsszesSorozat további részei
ÖsszesA szerző további művei
ÖsszesA Termék részletes adatai
- Kiadó: HVG Könyvek,
- Oldalszám: 324
- Megjelenés: 2019
- ISBN szám: 9789633048238