Alice, a sikeres párizsi kommunikációs tanácsadó hazamegy Clunybe, ahol találkozik gyerekkori barátjával Jérémie-vel, aki katolikus pap lett. Jérémie lelki válságba kerül, mert napról napra szembesülnie kell azzal, hogy alig járnak templomba az emberek; alig egy tucat hívőnek prédikál. A meggyőződéses ateista Alice elhatározza, hogy segít neki, és saját módszereivel megvizsgálja a szentmise "marketingjét". Az ötlet azért vicces, mert ugyanazokat a kérdéseket teszi fel a papnak, mint amiket pl. egy mosogatógép-gyárosnak, de mintha rátapintana, mitől nem sikeres az ügy, és arra jut, hogy változtatni kell a "branden". Elkezdi olvasni a Bibliát és kutatásba kezd, egyházi személyiségeket éppúgy felkeres, mint például egy asztrofizikust, hogy kérdéseire választ kapjon, illetve más - keleti - filozófiákkal is megismerkedik A vállalkozást siker koronázza, a hívek özönleni kezdenek a templomba, ám Jeremie szembekerül egyházi feletteseivel.
Gounelle egy interjúban azt mondja, hogy Franciaország 200 éve szembefordult az egyházzal, s azóta teljesen elanyagiasodott, csak a siker hajhászása, a fogyasztás érdekli az embereket, s szükség lenne a megújulásra.
Bár a szerző megközelítési módja néhol bizarrnak tűnik, de célja, hogy a lelki és szellemi értékek ismét a maguk helyére kerüljenek. Ezzel a megközelítési móddal lehet egyet érteni, vagy ezen gondolatok hatására a számunkra üdvözítő más utat járni.
-
KiadóTrivium Kiadó Ker. És Szolg. Bt.
-
Oldalszám252
-
Megjelenés2017
-
ISBN szám9786155732171
A Termék részletes adatai
- Kiadó: Trivium Kiadó Ker. És Szolg. Bt.,
- Oldalszám: 252
- Megjelenés: 2017
- ISBN szám: 9786155732171